?

hehe Eindelijk weer een update

Long time no see!!!

MM Volgens mij heb ik al maanden lang niks meer geschreven :S :#
Ik heb alle foto's upgeload dus die kan je zien:

Hier is nog een deel van het verhaal van pappa en mamma's bezoek. ik denk dat ik nu weer begin te schrijven want om  alles nu nog bij te gaan schrijven kost me enorm veel tijd

enjoy:

Ik begin maar met toen pappa en mamma aankwamen. Ze kwamen s’avonds aan op een donderdag. Ik had een paar dagen van te voren het appartement uitgecheckt om te zien hoe het eruit zag en of ik er ook goed kon slapen. Dat was in de millium tower, maar toen ik de dag van te voren mijn spullen en boodschappen kwam brengen was het een veel minder mooi appartement zonder prachtig uitzicht. Ik was een beetje te laat bij de bus site maar dat was geen probleem. Naar veel hugs en kusjes zijn we naar het appartement gelopen en hebben ons daar geïnstalleerd. Pappa en mamma hadden gelijk allemaal verassingen voor me. Hagelslag, toiletspullen, brieven, cadeautje van Tom en Roger (BEDANKT) en snoep!!  Daarna zijn we opzoek gegaan naar een leuk restaurantje om te eten. Na een beetje rond gelopen te hebben, hebben we ons uiteindelijk geïnstalleerd in Gruell.  Daar hebben we lekker gegeten. Na eten zijn we nog even een pint wezen drinken in de Temple Bar Pub. Daarna zijn we terug gelopen en hebben we lekker op de bank gehangen,  tv gekeken, gepraat en toen gaan slapen.

Op vrijdag heb ik pappa en mamma tour de Dublin gegeven.

Groen is de tour

Rood woon ik

Blauw was het appartement waar we bleven

Het was echt super leuk om pappa en mamma Dublin te showen. Ik heb ze eerst de koopgoot Henry Street laten zien daarna naar O’Connel street met de Spire en daar hebben we het postkantoor bekeken. Daarna naar Trinity College en door naar het Victorian deel. Door Stephens Green park gelopen en in Stephens Green shopping centre een lekkere cappuccino gedronken met mooi uitzicht over het park.  Toen zijn we doorgelopen naar mijn appartement. Daar hebben we ff mail gechecked en pappa natuurlijk ff geslapen ;). Daarna door Francis street gelopen en de St Andoe’s church bezocht. Toen waren we wel erg moe en zijn we lekker gaan uitrusten voor de TV. Daarna hebben we gezocht naar een restaurantje. Na een tijdje kwamen we uit bij Zaytoon. Een soort kebab tent maar met echt super lekker eten!!!

Zaterdag was mamma’s verjaardag. Ik had een klein cadeautje maar pappa had niks meegenomen. Ik had het idee om mamma mee te nemen naar de Queen of Tarts. We wilden dat een beetje een verrassing maken dus toen moest mamma in de slaapkamer wachten totdat wij haar “ontbijt” klaar hadden. Dat ontbijt bestond uit sap…

Na de teleurstelling hebben we mamma meegenomen naar de Queen of Tarts en daar allemaal een heerlijk stuk taart gegeten en de cadeautjes gegeven. Ik had het boek de mooiste vis van de zee gegeven in het Iers. QoT is zo leuk omdat het een heel klein plekje is met zelfgemaakte taarten en thee/ koffie uit van die echt engelse porseleinen kopjes. Na een heerlijk stuk taart en 2 kopjes koffie zijn we naar het gezellige eco marktje gegaan. Daarna hebben we de trein genomen naar Phoenix Park. Het was een hele mooie dag en we hebben heerlijk door het park gelopen. Halverwege besloten we om naar de Zoo te gaan die daar ook was. Het is de 2 / 3 na oudste zoo en we verwachten een dierentuin met allemaal kleine kooitjes, maar de zoo was echt super groot en heel mooi. Er waren veel jonge dieren en echt leuk om te zien allemaal! Na de dierentuin hebben we lekker wat thee en koffie gedronken in een leuk theehuisje in het park. Daarna lekker naar huis gegaan en weer even op de bank gehangen. Dan belde op of hij ff langs kon komen en toen hij langs kwam bracht hij een fles Champagne mee! Echt zo lief! Nadat Dan weg was hebben we lekker in Trastevere een Italiaans restaurant gegeten.

Zondag hebben we the modern museum bezocht wat echt niks was, waarna we naar het historical museum gegaan zijn. Daar lag the Sea Stallion, het Viking schip dat van Denemarken naar Dublin is gevaren. Dat was echt super. Het schip was 30 meter! Lang en er was een exhibitie over de bouw in het museum.  Dat was heel interessant, de rest viel tegen. Daarna weer naar huis gegaan lekker gehangen en toen Dan ontmoet en samen uit eten gegaan in een Napalees restaurant, wat erg lekker was. Toen hebben we nog even wat gedronken in The Palace Bar.

Op maandag ben ik naar mijn werk gegaan en pappa en mamma zijn ondertussen naar Trinity College gegaan en The Book of Kells en the Long Room bekeken. We hebben samen geluncht en toen ik om 3 uur klaar was hebben we samen Dublin Castle bekeken. Dat was echt heel interessant. S’avonds hebben we pizza gegeten on the steps of Rome.

Op Dinsdag hebben pappa en mamma het andere historical museum bezocht die wel heel interessant is en we hebben samen geluncht in The SoupDragon. Erg lekkere soep en brood.  Nadat ik klaar was hebben we samen the Guinness Store House bezocht. Dat was wel leuk. Het ging over hoe Guinness werd gemaakt en over de uitvinder. Maar in de Gravity Bar had je prachtige uitzicht over Dublin. Dat was echt super. Je kreeg ook een gratis Guinness met een klavertje in het schuim!!! Daarna hebben we naar Dan gelopen en hebben we daar met zijn alle gegeten. We kregen zelfs een lift thuis!!

Comments

( 2 comments — Leave a comment )
(Anonymous)
Jan. 20th, 2008 10:40 am (UTC)
hee ier!
gaaf om weer eens even bij te lezen :) de foto's zijn ook leuk zeg!!
hoest met brain? alles ok?
de mooiste vis van de zee in het iers, echt lachen! volgens mij kun je er bijna geen wijs uit worden, maar dat maakt dan niet uit he!
tot over 2 weken!!
x kaat
(Anonymous)
Jan. 21st, 2008 10:52 am (UTC)
hooi
Hooi Ier,
Alles goed daar?
Hele vette foto's! ziet er echt mooi uit!

groetjes Evar!
( 2 comments — Leave a comment )